Freeride 154/165 850 E-TEC

Fra 186 900,-

KLAR FOR ALLE UTFORDRINGER

For visse kjørere er det å kjøre gjennom dyp puddersnø bare en del av opplevelsen. Den andre er å utfordre seg selv og snøscooteren sin til ytterpunktene. Det er det Freeride 154/165 handler om.

FLERE KREFTER DU KAN FØLE
Den mest kraftfulle 2-taktsmotoren på markedet*. Den pumper ut 10 flere hestekrefter (165 Hk) enn sin forgjenger, men dens responsvillige egenskaper er det som virkelig imponerer. Med den nye pDrive primærvariatoren, har den 30% raskere respons* enn 800R E-TEC, noe som gir øyeblikkelig kontroll.
*Observert hestekrefter målt ved intern dynotest under optimale forhold for totaktsmotorer.

DEN ENKLESTE STARTINGEN
Starting ved å trykke på en knapp og nesten ingen ekstra vekt. Etter den første starten med snor, lader motoren en kraftig kondensator. Ved å trykke på SHOT-knappen på styret ved etterfølgende starter, benyttes energi som er lagret av den effektive kondensatoren og omdanner magnetoen til en elektrisk motor som roterer svinghjulet, og ved hjelp av E-TEC-teknologien starter motoren. Fjerner nesten 9 kg vekt sammenlignet med elektrisk start. SHOT-starting er kun mulig med avansert Ski-Doo E-TEC-teknologi.

NESTE GENERASJON AV EN LEGENDE
Nøkkelen til Summits hurtighet er den ekstreme massesentraliseringen på 4. generasjon REV plattform. 850 E-TEC motor er kompakt og midtplassert mellom skiene, noe som gjør snøscooteren enkel å rulle. Den varemerkede pyramiderammen, ny frontfjæringsmodul av støpt aluminium og ny varmeveksler sørger for at den er sterkt, men lett – faktisk er den 14 kg lettere enn REV-XM.

RASK, EFFEKTIV, ENKEL
Den her helt nye variatoren overfører vrimomentet via friksjonsfrie doble ruller i stedet for tradisjonelle glideknaster. De overdimensjonerte rullene med nållager, brede sentrifugalvekter og konstruksjon med direkte drivning gir myk drift og lang levetid. Ultra-responsiv giring, imponerende turtallsrespons, lav vekt og 1,3 kg lettare enn TRA VII.

PRO-LEVEL STØTDEMPERE
Disse støtdemperne er standard på MXZx 600RS racing-snøscooter - du kan føle deg trygg på at de er svært solide og velegnede for kontroll i utfordrende forhold. Ekstern beholderdesign sørger for ytelsene, og de kan ombygges og utstyres med nye ventiler. Easy Adjust kompresjonsdemping krever ikke noe verktøy; tilbakeslags-justeringer er også standard.

SKAPT FOR FJELLET
Vi forbedret designet på fjellsnøscooteren for å oppnå enklere og mer forutsigbare egenskaper under alle forhold. De smale karosseripanelene, bunnpannen, tunnelen og fotbrettene er konstruert for optimal samhandling og manøvrering på snøen i fjellet. En åpen tunnelende eliminerer etterslep.

SIKKER PÅ FOTEN
Snøen passerer enkelt gjennom et kraftig gitterbrett som hindrer ikke kjører seg fast og graver seg ned så lett, pluss at fothvilerne får godt grep. Flatere fotstilling gir komfort og kontroll. 20 mm høyere enn REV-XM. (bare x-pakken)

SKJÆRER SEG GJENNOM SNØEN
tMotion beveger seg inni tunnelen, noe som gjør det enklere å håndtere snøscooteren. Dette skyldes et kuleledd som befinner i det midtre hengslet mellom bakre arm og delte, flate fremre armer. Svært progressive bevegelsesforhold gjør kjøring i løyper enda mer komfortabelt.

PRESISJONSBYGGET FRONT
Tilsvarende geometri og design som den stabile og presise RAS 2, optimalisert for Gen4 REV plattform med 25 mm ekstra fjæringsvei og 3,2 kg lettere. Enda mer presis med rammestyring som eliminerer all dumpstyring.