Skandic WT

Fra 99 800,-

NÅR DIN 8-4 I VIRKELIGHETEN ER 4-8

Arbeidet stanser ikke om vinteren, det gjør heller ikke 2019 Skandic WT. Med sitt store fotavtrykk, gode flytegenskaper i dyp snø, ekstreme trekkevne og effektive og pålitelige motorer, tilbyr Skandic WT et moderne grep på robuste nytteegenskaper. 

SPORT-NYTTE-FLEKSIBILITET
Vår sport-nytte-boggi. Smidig kjøring både i løype og i løssnø. Leddet forlengning som gir best mulig grep i dyp snø ved rygging eller låst ved sleping.

ROBUST OG VELEGNET
En grunnarkitektur og design som setter standarden for lett vekt, pålitelighet og kjøreegenskaper. Fleksibel kjørestilling sørger for komfortabel kjøring både sittende og stående. Føreren kan strekke ut bena med den framflyttede fotstillingen. Førerplass og bunnpanelets fasong er optimalisert for smidig flyt gjennom snøen. Stilen er robust og dynamisk.

SPESIELT FOR DYP SNØ
Bransje-eksklusiv teleskopfjæring foran sørger for en stor, flat bunnpanne og usedvanlig flyt i dyp snø.

EFFEKTIVE MODELLER
Både 900 ACE og 600 ACE firetaktsmotorer benytter Advanced Combustion Efficiency Technology for å levere friske ytelser, utmerket drivstofføkonomi og ultralavt vedlikehold. 900 ACE er definert med 10,8 l/100 km og 600-versjonen er den mest effektive i bransjen med opptil 8 l/100km*.
Velprøvd Intelligent Throttle Control (iTC) throttle-by-wire-teknologi åpner opp en helt ny verden av tilpasninger og valgmuligheter. Inkluderer tre "shift-on-the-fly" kjøremoduser (Sport, Standard, ECO), fartsbegrensende Learning Key-egenskaper og valgbar fingergass-betjening.
* Data basert på interne løypetester på en MXZ TNT i ECO-modus

BÆREEVNE
Svært langt (391 cm) og svært bredt (51 cm) for ekstra grep i løype og flyt utenfor løypene.

FÅ DEN I GIR
Start jevnt etter stopp selv med tung last, takket være to gir forover og revers. På linje 2-1-N-R-mønster på høyre side og kan trygt skiftet fra High til Low mens du kjører.

KONTROLL I DYP SNØ
Enkel ski med utmerket grep ved skråkjøring, takket være tynne ytterkanter. Smal og tynn, men allikevel stiv. Kortere skispindel bak med flat ende sørger for enklere motstyring og skråkjøring.