Traxter BASE HD8

Fra 158 900 kr.

ROBUST, VELEGNET, SMART

Du utfordret oss, og vi leverte den mest robuste, velegnede og smarte Can-Am noensinne. Den vil utmerke seg i alle de oppgavene du gir den, og på en suveren måte som alle legger merke til. Traxter trekker opp og fjerner hindringene. 

ROBUSTE ROTAX-MOTORER
Traxter er utstyrt med to svært velegnede og kraftige motorer. Den arbeidsvillige Rotax HD8 V-Twin leverer 50 hk og 50 lb-ft dreiemoment for tøffe oppgaver. Traxter er nå den skarpeste kniven i skuffen.

SVÆRT STIVT CHASSIS
Traxter er et ekstremt robust terrengkjøretøy og en dyktig arbeidshest med et helt nytt chassis, bil-lignende teknologi og produksjonstoleranser som tilsvarer moderne pickups. Det ultrasterke, lavlegerte stålet (HSLA) bidrar til en stivere utforming som takler utfordrende oppgaver. Can-AM-ingeniørene lar Traxter-rammen gjennomgå den nye og krevende Utility-testsyklusen både sommer og vinter for å forsikre seg om dens robuste egenskaper.

BEDRE KONTROLL
Visco-Lok † framhjulsdfferensial kombinert med den låsbare bakre differensialen tilbyr et 4-modus antispinnsystem med flere valgmuligheter for varierende terreng eller oppgaver. Føreren, via en separat forover/bakover-bryter, kan velge mellom en 2x4 åpen bakre differensial for krappe svinger og beskyttelse av underlaget, en 2x4 låsbar bakre differensial for bedre 2WD-traksjon, og 4x4 åpen bakre differensial for bedre manøvreringseenskaper i ulendt terreng og en 4x4 låst bakre differensial for maksimal traksjon. Den bakre differensialen er gir-på-gir til girkassen for bedre respons, lite vedlikehold, bedre effektivitet og færre komponenter.

TTA-HD BAKHJULSOPPHENG
Traxter heavy-duty Torsional Trailing A-arms (TTA/HD) ble spesielt utformet for nytte- og fritidsbruk, med 25,4 cm fjæringsvei som ivaretar smidige kjøreegenskaper, uansett terreng. Dens arkitektur leverer optimal komfort og kjørbarhet under alle forhold, takket være fravær av camber.

PICKUP-INSPIRERT SETE
VERSA-PRO benkesete er bygget som et 40/20/40-delt benkesete, inspirert av moderne pickups. Det er komfortabel plass til tre voksne og "profilerte" hjørner som gjør det enklere å komme seg inn og ut, i tillegg til et solid vinyldeksel med god sliteevne. Passasjersetene, komplette med integrerte kroker på undersiden, kan også vippes opp for å skape bedre oppbevaringsplass. Can-Am-designerne har også tilføyd en sammenfellbar midtkonsoll og armlene med to koppholdere for bedre plass i førerhuset.

FLEKSIBEL OPPBEVARING
Utformingen med åpent dashbord har en praktisk vanntett 6,3 l verktøyboks som kan fjernes, en nyhet i bransjen, og som gjør det mulig å ha med seg verktøy og saker og ting på en ryddig måte. I tillegg finnes 23 l oppbevaringsplass under dashbordet med en lukket lomme, perfekt for oppbevaring av små, viktige gjenstander. Totalt sett finnes 39,5 l oppbevaringsplass på Traxter. 

FLEKSIBELT LASTEPLAN
Det allsidige lasteplanet har 390 kg kapasitet og vippes enkelt. Strategiske egenskaper inkluderer utsparinger til beholdere, integrerte forankringer i sideveggene og flere festepunkter. For optimal utnyttelse av det store lasteplanet, kan det deles opp ved hjelp av integrerte utsparinger. Lasteplanet har mulighet for både 1x3 og finérdelere og kan utstyres med lasteplanforlengere for tilpasning av planets totale dimensjoner. Den solide bakluken tåler robust bruk og kan brukes som sete under lunchpausen (maks. vekt: 113 kg)

KLARGJORT FOR FØRERHUS
Det solide stålburet er designet sammen med Can-Am førerhus og originalt tilbehør for å sikre optimal montering, finish og sømløs integrasjon. For å gjøre det enklest mulig å komme seg ut og inn, samt ivareta optimal sikt, ble burets frontseksjon flyttet forover.

HOLD LINJEN
Visse oppgaver krever fleksibiliteten til en kraftig parkeringsbrems for Traxter og det arbeidet den kan gjøre, derfor gjorde vi det til standardutstyr på alle modellene.

STERK AVSLUTNING
Vi forsvarer Traxters hardarbeidende egenskaper med en full 2-års fabrikkgranti.